Een vluggertje voor het hart

Hartcoherentie techniek

De techniek – Quick Coherence® Technique – is ontwikkeld door het Heartmath Instituut en is al jaren met succes gebruikt door topmanagers, artsen, atleten, politieagenten, militairen enz.

Wanneer doe je deze ?

Wanneer je een negatieve emotie voelt opkomen. Dit kan stress, frustratie, angst, irritatie,.. zijn. Als je last hebt van plankenkoorts of faalangst voor een optreden, of als je een topprestatie moet leveren. Doe dit als voorbereiding op een wedstrijd, presentatie of gesprek als je nerveus bent of te opgewonden. Deze techniek kan jou vlug in balans brengen, in plaats van dat het negatieve gevoel zou kunnen overheersen of escaleren.

White-peral-ponta-mamoli-beach-by-night5

Je kan de techniek overal en altijd gebruiken, niemand ziet dat je het doet. In minder dan een minuut kan het positieve veranderingen aanbrengen in jouw hartritme en krachtige signalen die jou beter laten voelen doorgeven aan jouw brein.

Deze techniek kan ook gebruikt worden wanneer je meer coördinatie, snelheid, of meer flow wil creëren in jouw fysieke acties/reacties. Het wordt daarom ook door veel topsporters gebruikt.

Een voorbeeld hiervan is het Skydiving team van Brazilië die deze hartcoherentie techniek gebruikte voor hun sprong die hen een Braziliaans record opbracht !

23032601_10155865378858669_2047269917147021198_n

Stap 1 Hart-focus

Richt je aandacht op het gebied rond je hart (of leg even twee vingers op je hartstreek), terwijl je iets langzamer en dieper ademhaalt dan normaal.

Stap 2 Hart-ademhaling

Stel je voor dat je adem door je hart- of borstgebied stroomt. Voel de ademhaling in jouw hart gaan wanneer je inademt, voel de ademhaling uit jouw hart gaan wanneer je uitademt. Blijf zo in- en uitademen aan een normaal, traag maar diep ritme dat goed aanvoelt voor jou.

Stap 3 Hart-gevoelens

Terwijl je blijft focussen op jouw hart en blijft ademhalen door jouw hart, roep je een positief gevoel op. Dit kan een herinnering zijn aan een fijn moment, een gevoel van liefde, of appreciatie voor iemand. Een herinnering aan een speciale plaats of een speciale dag, jouw beste vriend of jouw huisdier ! Noem het jouw Happy place !

Zorg dat stap 1, stap 2 en stap 3 gelijktijdig maar op een natuurlijke manier worden gedaan. De positieve resultaten van deze techniek zijn meetbaar aan de hand van oa. de EmWave toestellen van het Heartmath instituut.

jbrzbgngxhmh
Meer over hartcoherentie vind je hier : Hartcoherentie : samenwerking van hart, geest en lichaam !

Phuro! Be inspired!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s